Sporten

Sporten is belangrijk! Dit weet ongeveer iedereen. Handig is het om samen te gaan met een maatje. Dit motiveert je nog meer om te gaan. Ook voorkomt het dat je geen slapend lid wordt. Dit is iemand die aan het begin heeft aangemeld en wilde gaan sporten, maar de motivatie is verloren en niet meer is gaan sporten. Deze personen betalen nog steeds veel geld aan de sportschool. Daarom zijn ze voor de sportschool een grote inkomstenbron. Maar jij geeft geld uit aan iets wat je niet gebruikt. Dat is zonde! Zorg dat je weer motivatie krijgt en zorg dat het geld weer waardevol wordt!

Feeling good

Niet iedereen gaat naar de sportschool. Sommige voetballen, volleyballen of doen aan andere sporten. Dit is ook gezond en zorgen dat je lekker bezig bent. Van sporten wordt je fitter en krijg je meer energie. Mensen krijgen er meer zelfvertrouwen van, omdat ze beter in hun vel zitten. Daarom raden veel mensen aan om te gaan sporten als je je niet goed voelt. Je merkt al snel resultaat en wilt daardoor nog meer bereiken.

Sporten is ook goed voor je om je hoofd leeg te maken. Als je fulltime werkt en je gaat op zaterdagavond even sporten zal je merken dat je in het weekend nog energie overhoudt om nog leuke dingen te gaan doen. En de week weer goed begint.

Overbelasting

Pas op dat je niet te enthousiast begint. Als je jarenlang niet hebt gesport en ineens begint met sporten moet je lichaam hieraan wennen. Je kan last krijgen van spierpijn of zere gewrichten. Als je dan heel hard gaat sporten omdat je snel je doel wilt behalen wordt het alleen maar lastiger. Dit komt omdat je je spieren beschadigd. Het herstel kan 2 maanden duren. Als je rustiger aan doet zie je in een maand al resultaat en heb je gezonde spieren.

Vooral bij krachttraining en cardio is het belangrijk om hierop te letten. Begin langzaam en bouw langzaam op. Hierdoor beschadig je niks en krijg je toch het gewenste resultaat.

Sporten en voeding

Sporten en voeding moet natuurlijk gecombineerd worden. Als je gaat sporten en daarnaast repen chocola gaat eten heeft het sporten weinig zin. Sommige mensen gaan op dieet als ze gaan sporten. De een doet dat om meer spiermassa te kweken, de ander om af te vallen. Dit verschilt per doel.

Zorg wel dat je altijd goed blijft eten en drinken. Als je veel sport moet je veel water drinken. Dit moet om je lichaam in balans te houden. Je lichaam verbruikt veel water en dat moet aangevuld worden.

Ook je voedingspatroon is belangrijk. Fruit en groente is gezond om te eten. En door de vitaminen en goede ingrediënten krijg je meer energie en zie je sneller resultaat.