Wil je afvallen of gezonder leven? Dan moet je eerst nagaan hoe je levensstijl er op dit moment uitziet. Het is belangrijk om samen met iemand hiernaar te kijken. Want de veranderingen gaan niet altijd goed. Het gebeurt vaak genoeg dat iemand heel veel gaat sporten, maar niet goed blijft eten. Hierdoor ga je geen resultaten zien en daar wordt niemand blij van. Daarom moet je zorgen dat je je lifestyle en je voeding goed combineert om het beste uit jezelf te kunnen halen.

Afvallen?

Als je wil afvallen moet je zorgen dat je een calorietekort over de gehele dag hebt. In plaats van 3 boterhammen s’ middags eet je 2 boterhammen. En dit de hele dag door. Als je van de een op de andere dag niks meer gaat eten is dit niet goed voor je lichaam. Zorg dat je het sporten en bewegen daarom goed combineert met je eetpatroon. Waarschijnlijk zie je in het begin meer resultaat en is het later lastiger om af te vallen. Houd je doel voor ogen!

Aankomen?

Als je wil aankomen werkt het exact het tegenovergestelde. Je zorgt voor een calorieoverschot. Dit doe je niet door alleen maar chips en friet te eten. Maar door gezond meer te eten. Dit doe je ook de hele dag door. Hierdoor kom je langzaam aan zonder je vetpercentage flink te verhogen.

Trainen

Als je veel sport moet je je voeding daarop aanpassen. Je verbrand veel tijdens het trainen en hier moet je rekening mee houden in je voedingspatroon. Het perfecte voedingsschema bestaat niet. Dit verschilt per persoon namelijk, en je moet kunnen volhouden om je doel te behalen.

Pas op

Sommige mensen gaan op een koolhydraten dieet of een eiwitdieet. Ze proberen juist de koolhydraten en de eiwitten te voorkomen, of eten ze juist alleen. Lichamen hebben moeite met het afbreken van de koolhydraten en eiwitten, terwijl het lichaam de stoffen wel nodig heeft. Als je last hebt van een trage spijsvertering kan het zijn dat de eiwitten gaan rotten ene de koolhydraten gaan gisten. Dit zorgt voor maag en darmklachten. Daarom moet je opletten dat er goed gecombineerd wordt in deze stoffen. Niet te veel eiwitten, maar zorg dat je ze wel binnenkrijgt.

Gezondheid

Met het hulp vragen en samenwerken met bijvoorbeeld een personal trainer kom je langzaam in je nieuwe lifestyle en voedingskeuze. Het gevolg is dat je je kinderen deze keuzes ook meegeeft waardoor ze gezond opgroeien. Nederland is al gedaald in de lijst met te dikke kinderen. Het belangrijkste is voor de goede gezondheid is dat je je voeding en je sport combineert. Hierdoor krijg je de goede gezondheid. En als je doorzet en volhoud krijg je ook nog het gewenste resultaat.